Historien begynder helt tilbage i 1894. Her lægger Baadfartens første dampdrevne skibe fra land og sejler ud med glade turister på Lyngby Sø, Bagsværd Sø, Furesøen og Vejlesø, I dag sejler to af bådene fra det 19. århundrede fortsat på søerne. Siden er flere kommet til. Hver sommer tilbyder de klassiske bådture i naturskønne omgivelser.
Gennem samarbejdet med AtlasGrafisk har Paramedia designet en visuel profil til Baadfarten. Profilen bygger videre på stilen fra det ’gamle’ logo. Derudover er der hentet inspiration fra gamle dages Nyhavn, tilsat lidt Morten Korch stemning samt 1930’ernes tobaksemballage. Det signalerer glade oplevelser til søs, ‘Saa godt som i gamle dage’ som det nye slogan siger.
Jørgen Plæhn, direktør, AtlasGrafisk: “Det nye design til Baadfarten har tilført et friskt, nyt pust til Baadfartens visuelle profil. Samtidig holder det fast i de mere end hundrede år gamle rødder. Alt i alt har vi skabt en profil til Baadfarten der giver et godt grundlag for et unikt, samlet udtryk i Baadfartens visuelle markedsføring og kommunikation.”
I Lyngby-Taarbæk, Gladsaxe og Furesø Kommuner der ejer Baadfarten, samt hos Stromma, der står for driften af Baadfarten, er man glade for det nye logo og profil. Logoet og den nye virksomhedsprofil er nu implementeret bl.a. i Baadfartens brochurer, på plakater, skilte, flag og Baadfartens hjemmeside.
Paramedia sørger for at din virksomhedprofil bliver skarpere og din markedsføring mere effektiv.