Spørgsmålet blev stillet af Dansk Markedsføring i forbindelse med lanceringen af The M List forleden. Svaret blev givet af 200 ledende profiler der arbejder med marketing, kommunikation og medier i Danmark. Deres svar er destilleret ned til denne top 5 liste:
#1 Øget fokus på kunderejsen og kundeoplevelsen
– Mere kundefokus og større grad af kundenærhed
– tværgående målinger giver viden om kundeadfærd og -oplevelser
– forøget integrering af salg, kundeservice, PR samt krav om bredere og bedre tværgående styring
#2 Øget fokus på bedre content
– større budgetter til produktion af content, ‘allways on’ i stedet for traditionelle reklamebudgetter
– YouTube udbreder branded video content som har en dokumenteret positiv effekt på konvertering
– relevant content driver engagement, reklame bliver et aktivt tilvalg
#3 Fokus på mobile enheder
– Over 50% af vores online tid er på mobilen og den er i høj grad med til at definere vores social- og arbejdsliv
– skellet mellem digital og mobil marketing og grænserne imellem apps, sociale medier og e-handel udviskes
– Smartphone penetration stiger stadig og er nu over 80% i Danmark, samtidig kommer flere mobile enheder til
#4 Integration imellem marketing og IT
– integreret planlægning på tværs af platforme og kontaktpunkter skal forøges også på strategisk niveau
– engagement, tillid, likes, mv erstattes af ønsket om indsigt i forretningsmæssige resultater
– marketingteknologi flytter til de marketingansvarlige og bliver en central kompetence
#5 Fortsat fokus på ROI og datadrevet marketing
– mere data til rådighed og øget brug af data som baggrund for beslutninger
– flere sociale og mobile data bliver tilgængelige og muligheden for at dokumenter marketing resultater forbedres
– bedre og enklere analyseværktøjer. CRM går fra lead-generering til lead-kvalificering.
Paramedia sørger for at din virksomhedprofil bliver skarpere og din markedsføring mere effektiv.
Du kan blive den første til at kommentere.