Hvad sker der med marketing, kommunikation og medier i 2016?

Spørgsmålet blev stillet af Dansk Markedsføring i forbindelse med lanceringen af The M List forleden. Svaret blev givet af 200 ledende profiler der arbejder med marketing, kommunikation og medier i Danmark. Deres svar er destilleret ned til denne top 5 liste:

#1 Øget fokus på kunderejsen og kundeoplevelsen
– Mere kundefokus og større grad af kundenærhed
– tværgående målinger giver viden om kundeadfærd og -oplevelser
– forøget integrering af salg, kundeservice, PR samt krav om bredere og bedre tværgående styring

#2 Øget fokus på bedre content
– større budgetter til produktion af content, ‘allways on’ i stedet for traditionelle reklamebudgetter
– YouTube udbreder branded video content som har en dokumenteret positiv effekt på konvertering
– relevant content driver engagement, reklame bliver et aktivt tilvalg

#3 Fokus på mobile enheder
– Over 50% af vores online tid er på mobilen og den er i høj grad med til at definere vores social- og arbejdsliv
– skellet mellem digital og mobil marketing og grænserne imellem apps, sociale medier og e-handel udviskes
– Smartphone penetration stiger stadig og er nu over 80% i Danmark, samtidig kommer flere mobile enheder til

#4 Integration imellem marketing og IT
– integreret planlægning på tværs af platforme og kontaktpunkter skal forøges også på strategisk niveau
– engagement, tillid, likes, mv erstattes af ønsket om indsigt i forretningsmæssige resultater
– marketingteknologi flytter til de marketingansvarlige og bliver en central kompetence

#5 Fortsat fokus på ROI og datadrevet marketing
– mere data til rådighed og øget brug af data som baggrund for beslutninger
– flere sociale og mobile data bliver tilgængelige og muligheden for at dokumenter marketing resultater forbedres
– bedre og enklere analyseværktøjer. CRM går fra lead-generering til lead-kvalificering.

Se The M List her

Du kan blive den første til at kommentere.

Skal din virksomhed blomstre?

Paramedia sørger for at din virksomhedprofil bliver skarpere og din markedsføring mere effektiv.

Michael Mossefin

Hør hvordan:

Ring til Michael

3333 9700