Virksomhedsprofil version 2.0

Efter at have arbejdet nogle år som smed var Jonas Gosvig klar til at sætte sin iværkesætterånd fri. I 2013 etablerede han JGS Metal & Montage. Han kreerede selv et logo og købte en æske visitkort på nettet. Snart begyndte ordrene på trapper, gelændere, hegn og andre metalkonstruktioner at finde frem til den nye virksomhed. Nu tre år senere har Jonas etableret en kundekreds og har håndfuld mand ansat. Men her slutter ambitionerne ikke. Jonas ønsker sig flere og større kunder. For at opnå det ved han, at han har brug for mere end et visitkort.

Jonas kom til mig for at få en virksomhedsprofil version 2.0. Det resulterede i et mere mundret navn, en visuel profil med et nyt logo, en hjemmeside og forskellige markedsføringselementer som skal sprede kendskabet til virksomheden og tiltrække nye kunder.

Jonas er et klassisk eksempel på en iværksætter der får succes og har brug for at tage det næste skridt. Et skridt som indebærer at virksomheden får en profil der skiller sig ud fra mængden. Sammen med de rigtige markedsføringsaktiviteter skal det sikre virksomhedens fortsatte vækst.

Jonas kan ikke påstå at hans virksomhed er innovativ eller at hans produkter er unikke. Han har mange konkurrenter der kæmper om samme marked. En effektiv markedsføringsindsats og en skarp virksomhedsprofil er den eneste mulighed for at lægge sig foran konkurrenterne. En virksomhedsprofil der sender de rigtige signaler, skaber opmærksomhed og genkendelighed. En hjemmeside der kan inspirere, informere og konvertere besøgende til kunder. Kombineret med markedsføringselementer med klare og gennemtænkte budskaber der kan spredes online og offline. Alt det der kan gøres simpelt, generisk og kræver ikke nødvendigvis en kæmpe investering. Se mere her.

Det gælder for Jonas. Og det gælder for en række andre mindre virksomheder som Paramedia har hjulpet med skabe en virksomhedsprofil version 2.0.

ØENS

ØENS så dagens lys i 2001 og hed dengang Ørestadens Advokatfirma. Siden er advokatfirmaet blevet suppleret af en ejendomsadministration. Begge går nu under navnet ØENS og beskæftiger i dag mere en 20 medarbejdere. For at styrke sammenhængskraften mellem ØENS to forretningsområder og den eksterne markedsføring skabte Paramedia en virksomhedsprofil version 2.0. Den bruges nu flittigt hver gang ØENS markerer sig i visuel form, både internt og ude i det marked virksomheden agerer i. Se mere her.

HR7

HR7 er etableret i 2007 af to erhvervspsykologer. I dag er det et konsulenthus bestående af 12 partnere og associerede partnere som tilbyder rådgivning, undervisning, mm. til en lang række organisationer og virksomheder. En udvikling som krævede en virksomhedsprofil version 2.0. Den skabte Paramedia med udgangspunkt i HR7’s fokus på at løse opgaver, hvor udviklingen kræver, at mennesker og organisationer balancerer i spændingsfeltet mellem de tre områder: Produkt, Passion og Profession. Se mere her.

Sonlinc

I dag er Sonlinc faktisk ikke så lille endda. Med over 80 medarbejdere og markeder i Skandinavien og Tyskland er virksomheden, der udvikler afregningssystemer til forsyningssektoren, i gang med implementeringen af virksomhedsprofil 3.0. Det hjælper Paramedia med, ligesom vi i sin tid skabte virksomhedsprofil version 2.0. Den omfattede blandt andet redesign af logoet og formulering af det slogan som stadig er i brug. Se mere her.

Alex Cykler

Fra 0 til 3 butikker samt onlineshop og 15 medarbejdere på få år betød at Alex Cykler fik brug for en virksomhedsprofil version 2.0. Paramedia formulerede en kort og præcis markedsføringsstrategi og skabte en visuel profil og et annoncekoncept som betyder at Alex Cykler kan skille sig ud fra de andre. Se mere her.

Rengørings Eksperterne

På under fem år er Rengørings Eksperterne vokset til i dag at beskæftige mere end 30 medarbejdere der servicerer hele Sjælland. Det betød at der var behov for, at Paramedia skabte en virksomhedsprofil version 2.0 og et professionelt markedsføringskoncept som satte fokus på det der adskiller Rengørings Eksperterne fra konkurrenterne. Nu har Rengørings Eksperternes profil og salgsaktiviteter fået større gennemslagskraft i et stærkt konkurrencepræget marked. Se mere her.

Du kan blive den første til at kommentere.

Skal din virksomhed vokse?

Tilmeld dig Paramedias nyhedsbrev.